Sivut

tiistai 5. maaliskuuta 2013

RAIKULIPOIKA

Minäpä se lauluja laulelen
ja ralleja rallattelen

välillä virsiä veisailen

väliin viisuja viheltelen

-

Suruja en jouda suremaan

enkä itkulle anna aikaa

vaan niin minä nauran ja iloitsen

että metsät ja kalliot kaikaa.

-

Eikä mun tarvitse köyhyyttä surra

sillä köyhä en ole koskaan

mulla on valta ja vapaus

niitä vaihda en tavaraan,roskaan

-

Tytöt minun jälkeeni itkevät

kun en niille kihloja osta

sen minä kuitenkin sanon teille

kahleet ne ei kiinnosta

-

Ei minun eloni vainioilla

vierailla voi halla

kun on sydämeni piilossa

tuolla syvällä paidan alla.

-

Eteenpäin vain minä taivallan

kohti elämän syksyn ruskaa

en minä kellekkään kerro sitä

jos syömein tuntee tuskaa.

-

Kylläpä helppo on lähteä

kun ei raha eikä manttaalit paina

palautan vaan tämän elämäni.

joka on ollut mulle vain laina.

Ei kommentteja: