Sivut

maanantai 20. elokuuta 2018

RUNO

SILMÄT.

Niin kauniisti silmäsi katsovat,
niissä rakkauden tuli loistaa.
Se rintani tuskaa helpottaa,
epäilyksen varjoja poistaa.
Uskon viimeinkin, rakkautes aitoa on,
on mieleni silti rauhaton.
-
Minä mietin kauanko kestää tää,
kuinka kauan mä sinua lemmin
Sinun silmäsi paljon lupaavat,
mutta sittenkin minä emmin.
Voiko sittenkään pitkään kestää tää,
kunka kauan mua jaksat ymmärtää.
-
Sinun silmistä etsin merkkiä,
salaperäisinä ne kohtaan.
Ne ovat kuin lähde pohjaton
lämpöä sieltä kuitenkin hohtaa.
Kuinka oikein voisin selvittää,
mitä silmäisi pohjalla lymyää.
-
Minä luotan silmiisi sinisiin
eivät ne mua koskaan jätä.
Mutta kuitenkin mieleni pohjalla
on yhä selittämätön hätä.
Vanno rakkaani minulle viimein niin ,
että läheiset aina oltaisiin.#
-
Oiva Pennanen

Ei kommentteja: