Sivut

maanantai 1. kesäkuuta 2015

KEVÄTLEMPEÄ



Minä odotan sinua rakkaani,
kohta saavut sä luokseni armain.
Riemu silloin täyttää mun rintani,
ja väistyvi päivä harmain.
Silloin aurinko alkaa paistamaan,
kun rakkaani silmäsi nähdä saan.
-
Minä odotan sinua pitkän päivän,
minä odotan sinua pitkän yön.
Minä katselen milloinka tiellä saavut,
minä tutkin taivaalla tähtienvyöt.
Etkö sittenkään osannut luokseni tulla,
vaikka kaipuu suuri on rinnassa mulla.
-
Katso rakkaani taivaan tähtihin,
ne sinulle suunnan antaa.
Ja lävitse kuulaan kevätyön,
ne haaveesi luokseni kantaa.
Tule rakkaani syliini siihen jää,
siinä kerro kaipuusi ikävää.
-
Siinä meidän kahden on hyvä olla,
katsella tähtitaivasta kipunoivaa.
Ei mikään häiritse oloamme,
on kaikki tyyntä ja rauhaisaa.
Siinä sylikkäin katsomme kun päivä saa,
kevätöisen hämärän kirkastaa.

Ei kommentteja: