Sivut

keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

KATEUS



Pakko oli meikäläisen ostoksille mennä
kun ei mitään tarvikkeita kotiin asti lennä
ostin marimekosta liinan erikoisen
väreiltään niin kirkkaan, sekä aivan mustan toisen.
-
Vaan ette usko kaupassa mä jouduin aivan kiikkiin
no, asia kai pantava on kateuden piikkiin
rouvalla niin solakalla näin niin kauniin turkin
hältä aivan kautta rantaa turkin hintaa urkin.
-
Rouva sanoi summan, sydän kukkuun mulla hyppäs
kateuden piru minun persuuksista nyppäs
helppoa se laitella on hienoutta monta
mulla vanha takin kaalu, voi mua onnetonta
-
Vihreänä kateudesta rouvalle mä tuiskin
- Turkii ei oo muotia, sitten viel salaa kuiskin.
- Eläimetkin aivan turhaan saavat kitua
ei turkiksista mielestäin oo yhtään itua.
-
Mä nokan nostin ylöspäin, ja lähdin menemään
ehkä joskus itse pääsen turkin lämpimään
Hatuttaa niin vietävästi eriarvoisuus
kun toisilla on aina jokin asuste niin uus.
-
Mutta sitten kunhan Lotosta jättivoiton saan
saa hienot rouvat puolestani mennä Saharaan,
mä turkkejakin ostan monta vaatekomeroon
tuskin enää kenellekkään kateellinen oon.

Ei kommentteja: