Sivut

keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

ROVASTI



Oli hankala päivä ja huolien häivä
minun päivääni varjosti kovasti
alkoi aamulla juuri, minun hankala tuuri
kun asteli vastaani rovasti
-
Tuolle niiasin vähän, mutta sattuipa tähän
minä keikahdin reilusti pyllylleen
enpä muistanut tuota, pappi piruun ei luota
paholaista ei nostele hyllylleen.
-
Karkas perkele multa, silmät kun iski tulta
pappi sormeaan varottain heristi
enpä piitannut siitä, eiköhän mulle riitä,
että pipo minun päätäni kiristi.
-
Ylös verkalleen nousin, huopasin hiukan sousin
onko luitani kunnossa ensinkään
pappi nuhteli kovin , minä uhkehin povin
villatakkia aloitin venyttämään.
-
Papin silmät iski tulta, sanoi: - Kuule oma kulta
lähdetkö minun kanssani illastamaan?
-Jos vain sulla riittää raha, se ei ole lainkaan paha
tälle tytölle se sopii milloin vaan.
-
Nyt mä odottelen tuota, tuskinpa mä turhaan vuotan
milloin Rovasti mun kelloani rimputtaa
otan sitten pohjaan asti, papin kanssa koko lasti
myöhään aamuyölle yhdessä me juhlitaan.

Ei kommentteja: