Sivut

maanantai 24. syyskuuta 2018

RUNO

TUKKIREKKA SUOSSA
-
Pahalta homma nyt näyttää
vitutuskin pääkoppaa tåyttää
pelkokin selkäpiitä säväyttää
tännekö luonnonarmoille jään
pyörät vajosi syvälle suohon
liikaako pistin lastia tuohon
jämäkän potkun ansaitsen puohon
ahneus taas kerran pääs iskemään.
´´
Lapiolla luiskaa nyt kaivan
olen kokenut melkoisen vaivan
kapteeni olen hukkuvan laivan
kohtalo mua armahtakoon
ketjuja rekan pyöriin nyt laitan
jospa välttäisin sutimis haitan
muutaman oksan luiskaan taitan
mä työnsankari varmasti oon.
´''
Kaikki tehty on viimesen päälle
olo tuntuukin nyt lystikkäälle
lunta satanut on lammen jäälle
syksynyö pimeä koittelee
Kylmiä eväitä ensin maistan
teenkö nuotion makkaraa paistan
suunnitelman sellaisen laistan
ehkä matkakin nyt jatkunee.
'
Manaan Herraa ja Paholaista
metsätiellä on vain yksi kaista
tien kuntokin on vajavaista
yritettävä on kuitenkin taas
pikkuykköstä loveen laitan
jännitys iskee sisälle paitan
reilusti selvitinkin sen haitan
mieli tyyntyy ja rauha on maas.
Oiva Pennanen

Ei kommentteja: