Sivut

perjantai 22. kesäkuuta 2018

RUNO

Mummon AAMUHATUTUS
Tänä aamuna oli niin vaikeaa
tätä arkista elämää aloittaa
kaikki asiat tympäisi, hatutti
ukkovarpaani kulmaan satutti.
-
Kynsi halki, varvas on mustana
kivun tunnen suurena tuskana,
huono tuuri aina seuraa perässä
varsinkin kun olen huonossa terässä.
-
Kaukokaipuu mun rintaani ahdistaa
jospa kerran Napolin nähdä saa
Taikka sopisi kai mulle Thaimaakin
tiukan tulleen menettelee Saimaakin.
-
Mutta ei tästä jouda mihinkään
ei Luostolle edes hiihtämään,
kuka jaksaa asiat huolehtiin
jos minä katoan maisemiin.
-
Sisältöä siitä elämään saan
kun keskityn tarkasti seuraamaan
naapurin rouvaa mun pitää vahtia
ettei hajoa liitto se kahtia.
-
Toki tarkasti merkitsen muistiin sen
pihamaalla pyörivän ihmisen
eihän tiedä millä asioilla liikkuvat
kaikki paikat varmasti nuuskivat.
-
Naapurin muija kovin raivostuttaa
kun pikkutunneille minua valvottaa
kai ravintelissä hyppää kaiket yöt
vahtimisessa mulla on kovat työt.

Ei kommentteja: