Sivut

maanantai 29. toukokuuta 2017

MAIJA&KALLE--53.


No helevetissä, eihän sentään lempijä voe aena
tarkasti ny kuuntele ja mieleesi se paena,
elämä on muutaki kuin pelkkää lempimistä,
alahan nyt pyyhkijä unija silimistä.
paenu siitä kahavinkeittoon, elä ennää rihloo,
piäki tässon kipijä ja ohimoeta vihloo.
-
Juhannus on lopussa ja arki alakamassa,
asijat nyt alakaa olla semmoses´jamassa,
että täötyy työtä paenoo, tuli hännän alla
asijoeta hoijeta ei sentään nussimalla,
siehan suatat tänäpänä peräpellon niittää,
minä vähän leppäelen, että sitten jaksan siittää
***
- Vielä tälle palakkaa pitäs?
Kaekkija sitä kuulee,
syöki niinku hevonen,
no, aevan turhaan luulee!
Ei tipu kyllä euroja
ja säästä pittää ruokaa,
ei se aota laesinkaa
vaekka Maijja huokaa.
Minä oon herra talossa
nyt voimia mä kerrään,
valamista hyvät sapuskat
siihen kun mä herrään,
Ja muista että kunnolla
teet kaikki kylyvöhommat
ja vaohtia paa rattaisiin
että soekiat on sommat.
Tuo nöyryys mua miellyttää
torumiset pittää jättää,
tulehan suuta suikataan
ja vanha riita kuitataan.

Ei kommentteja: