Sivut

perjantai 30. marraskuuta 2018

JATKIS

KULTATUKKA -6.
- Minulla ei ole koskaan tapana ollut juoda kuin yksi. Nyt kyllä mieli tekisi kun noin kaunis tyttö on olutta kaatamassa. Mutta periaatteistani en lipsu! Muuten minulla olisi jotain sinulle kuuluvaa, Olli sanoo, ilkikurisuutta äänessään.Sipaisten kourallaan punaista partaansa.

--Minulle kuuluvaa?? Sirpa katsoo silmät suurina Ollia, mitä se voisi olla?
Olli ottaa pitsiliinan taskustaan, ojentaa sen Sirpalle ja sanoo:
- Näyttääkö tutulta?
-Voi, huudahtaa Sirpa,-saan sen kuitenkin takaisin. Se varmaan putosi siellä metsässä? Olin aivan onneton kun sen kadotin, se on iso-äitin minulle antama, pidän sitä aina matkassa.Kiitos sinulle Olli kun otit sen talteen.
- Missä tyttö meinaa seuraavan kerran kukkia poimia, saisiko tulla auttamaan, kysyy Olli jännitystä äänessään.
- Aion hakea lisää kukkia vielä tänä iltana, samasta paikasta,.Pidän kukista ja metsässä on niin rauhallista. Kyllä apukin kelpaa, sanoo Sirpa katsoen hieman viekkailla sinisilmillään Olliin.
Ollilla tuntui jalat hyytelöltä kun hän katsoi tyttöä silmiin. Seppo oli siirtynyt jo ajat sitten istumaan pöytään jossa hän nuokkui humalaisen turtaa unta.
- Nyt minulla on kiire, tulen sitten illalla metsään kun työt on ohi, sanoi Olli, nostaen hattuaan ja marssi tuvasta ulos.jat.

Ei kommentteja: