Sivut

keskiviikko 27. syyskuuta 2017

RUNOTTAA

VÄYRYNEN.

Lähti kiero Väyrys-Paavo
kiertämään pitkin kyliä
tallusteleen tantereita
astelemaan Ahon laitaa
Tulee suurempaan kylähän
isoon kaupunkiin peräti.

Tallusteleepi torille
ajautuupi aukiolle
missä paljon ihmisiä
paljon kansaa on kasassa.
Jopa tuon sanoiksi virkkoi:
-Kuulkaa kaikki nyt kaverit
toveritkin toisenlaiset,
kaikki herrat kaikki narrit
kaikki kaksijalkaisetkin.,
kuinka surkea tilanne
aika aivan ankeakin,
pantu meille on pakoksi
käärmekeitto syötäväksi.

- Kyllä Mara on mitätön
ohjailija olematon
tälle kansakunnallemme
Suomenkansalle hyvälle
maalle mainehikkaimmalle.
valioväelle vasiten.
Oisi aika jo osata
keksiä jo keinot hyvät
keinot hyvät ja etevät.
Hyvät ystävät ylevät
kalliit kasvinkuppalini
sen nyt teille mä selostan
kerron kaiken kiertämättä.
Minä oon ihminen ihana,
paras herra Helsingissä
jopa Jeesusta jalompi
etevin kai Euroopassa.
Vain kun valtaa ei minulla
ei oo valtaa ei oo voimaa,
on vain pyrkyä kovasti
halua niin hirveästi.
Kyllä koittais kultaaika,
paratiisia parempi
taivaaseen kai verrattava
Suomen kansalle sulolle
ihmisille ihanille.
Jos mä pressaksi tulisin
valittaisiin vasitenkin
ihan itseni iäksi
kakkoseksi Kekkoseksi.
Eipä Aho tuo aivoton
pöljä poika Pohjanmaalta
ei kyllä kynnelle kykene
osaa maata ohjastella
näissä kurjissa oloissa
kamalassa kaaoksessa.
***
Jälleen vaaleja tulossa
Paavo kiertää maisemissa
uho valtava menossa
kehu suuri sanomassa
Eipä riittäne mahikset
turpiin tullee tuikeasti!

Ei kommentteja: