Sivut

lauantai 25. toukokuuta 2019

RUNO

MUMMON KILPAKOSINTAA

Se on varmaa, ei miestä voi ymmärtää,
sillä aivot jäässä tai tyhjä on pää,
silloinkin toisen syliin haaveilee
vaikka tyttö parhaintaan tarjoilee.
-
Tänään näin Helkan nurkalla vakoilevan
Roopea keinoilla naisen houkuttavan,
näin kun Roopelle pohjetta vilautteli,
Roopen kännyyn soittaa kilautteli.
-
Mutta Roopelta kännykän otin pois
sopimuksia vääriä ne tehdä vois,
varusteet pistin kaikki lukkojen taa,
yksin Roopeni tahdon mä omistaa.
-
Tosin olen mä hiukan yllättynyt
kun Roope on muualle pyrkinyt
miehet haluaa lentää kukasta kukkaan,
naisen rakkaus menee miehissä hukkaan.
-
Tosin olen mä sitäkin pohtinut
ääneen en vielä sanomaan tohtinut,
lähdenkö sittenkin minä toisen luo
ehkä hän mummelille onnen suo.
-
Menköön Roope toisia halaamaan,
joutuu varmasti luokseni palaamaan,
tätä mummoo kun ei voita kukaan muu
vaikeimmatkin hommelit onnistuu.
O.P.

Ei kommentteja: