Sivut

perjantai 3. toukokuuta 2019

RUNO

MUMMO EI HÖTKYILE

Olen tarkkaan päättänyt sen tällä syönnillä,
että ylös nouse en mä kellon lyönnillä.
Mä nukun aina milloin mua nukuttaa,
ei turhat tapahtumat mua ylös saa.
-
Olen katsonut mä noita kanssaihmisii,
kuinka itsensä ne laittaneet on kiipeliin.
Niiden täytyy olla aina jossain menossa,
vauhti on niin kova ,ettón monot vinossa.
-
Mielestäni siitä stressi tulee äkkiä,
että innokkammat etsiä saa häkkiä.
Koneeksi kun tuota ihmistä ei luotu oo
jos aina painaa, nuppi kohta, poks sanoo.
-
On laiskamato mua aina vaivannut,
jo vuosikaudet sisuksia kaivanut,
On aina paras viikkokausi miettiä,
kuin aivan turhaan tuntiakaan rehkiä.
-
Tosin ukko mua aina töihin patistaa,
en ymmärrä! hän minkä ilon siitä saa.
Jos aina minä tuolla töitä paiskisin,
niin silloi levon puutteeseen mä kuolisin.
-
Muuten kaveri mä olen ihan harmiton,
ruokahalut hirmuiset vain mulla on.
Kun pöydässä on lihaa sekä läskiä,
tätä typykkää siitä pois ei saada äkkiä.
-
En paljon minä liikuntaakaan harrasta,
tarpeeni oon saanut muutamasta kerrasta.
Se riittää kun mä juosten vessaan kiiruhdan,
ja syödessäni alaleukaa liikutan.
-
Ei kaikki tykkää elämäni tavasta,
mutta haluan vain itselleni parasta.
Kun hyvin syö ja välit vain nukuskelee,
niin on se varmaa kellekkään ei pahaa tee.

Oiva Pennanen

Ei kommentteja: