Sivut

lauantai 7. helmikuuta 2015

NAINEN

Minun sieluni tunteita riopottelee,
tuo kummallinen nainen.
Hän välillä minun omani on,
väliin toisiin taipuvainen.
Minun syömmeni kohta hän hulluksi saa,
epätoivoon vaivun, mua pelottaa.
-
Usein haaveilen ja unelmoin,
jos hänet aivan omaksi saisin.
Aina hänen kanssaan olisin,
kaiken muun silloin unohtaisin.
Hän veisi minut kauas pilvien taa,
satumaahan, jossa vain onnen saa.
-
Olen haaveissain onneni kukkuloilla,
kuljen Satumaan tuoksuvaan lehtoon.
Siellä yhdessä voisimme nukahtaa.
tuulten lempeitten tuutimaan kehtoon.
Ehkä siellä viimeinkin selville saan,
rakastaako hän minua ollenkaan.
-
Mutta totuus on karu, yhä arvailen,
milloin nainen kokonaan karkaa.
Kummallinen nainen koettelee,
sydäntäin haavoittuvaista , arkaa.
Mikä totta on , mikä valhetta vain,
sitä pohdin, mielessäni minä ain.

Ei kommentteja: