Sivut

perjantai 6. joulukuuta 2013

MUORIN RATKAISU

(Laula)

Pukin Muori Joulukiireistä on uupunut,
horjahdellen kävelee se niin kuin juopunut,
on Muorilla nyt vitsipuolet aika vähinä,
ja niinpä tulee Pukin kanssa melko kähinä.
-
Muori sanoo kireenä:- Kuules ukonkeppana,
sä olet liian saamaton ja laiska reppana,
kesän pitkän pelkästään oot mua määräillyt,
ja kaikki hommat tarkasti tontuille jättänyt.
-
Pukki tuosta valpastuu ja viimein urahtaa;
-  On se kummaa kun ei millonkaa saa urvahtaa,
raskaat hommelit on mulla Jouluaattona,
kun maailmalle taivaltelen porosaattona.
-
Muori tuosta hermostuu ja alkaa jäkättää:
- Ilman minun ahkeruutta lapset ilman jää,
en sinun laista laiskimusta kauaa kattele,
en jouluaaton tärkeelle matkalle saattele.
-
- Eipä oo minun vertaista, niillä ei taitoa,
ei kellään ole sellaista porojen raitoa,
vain minun porot osaavat ilmassa ravata,
ja halki ilmojen ne voivat tiensä avata.
-
- Ostin Mimmi Matamilta paljon taikaluutia,
ne sinun poroillesi kyllä näyttää huutia.
mä itse aijon tästä lähin hommat hoidella,
saat sinä Pukki parka toista viuluu soitella

Ei kommentteja: