Sivut

perjantai 24. lokakuuta 2014

VAPAUTEEN

Miksi rintaani painaa ja ahdistaa,
miksi elämä on raskasta aivan.
Mua niin kovin elää haluttaa,
mutta tuntuu kuin hautaani kaivan.
Näkymättömät kahleet mua kahlitsee,
haamukalterit vangiksi vangitsee..
-
Tahdon vapauteen , tahdon elämän oman,
tämä vankila minut hengiltä syö.
Tahdon itsellein olon niin huolettoman,
jossa riita ja tora ei kasvoihin lyö.
Minä tahdon katkaista kahleeni kerran,
tahdon rakastaa itseäni sen verran.
-
Mikä katkaisee kahleet teräksen vahvat,
mikä poistaa kalterit tuomitun.
Mistä löytyy uuden elämän kahvat,
missä on olinpaikka suomitun.
Moneen kysymykseen minä vastausta vuotan,
parasta on varmaan jos itseeni luotan.
-
Itse katkaisen kahleet kaulaltain,
itse kalterit poikki sahaan.
Olen kyllästynyt vanki olemaan vain,
kyllästynyt valheeseen pahaan.
Onko oikein jos elämäni tuhotaan,
vain katkerat rippeet itsellein saan.
-
Nyt viimeinkin pääsin vapauteen,
kahleet kirposi kaulastani.
Minä kasvoin viimeinkin rohkeuteen ,
joka piinalle pisteen pani.
Valoisin mielin katson nyt eteenpäin,
on mulla nyt elämä edessäin.

Ei kommentteja: