Sivut

perjantai 29. toukokuuta 2015

KUKKIA

Jo etelärinteeseen noussut on
keväänkukkia ihania.
Sinivuokkoja katson ja ihailen
niiten varsia hentoisia.
Miten kuitenkin kukkaa kaunista
varsi hentoinen jaksaa kantaa.
Ja hyvänolon tunnetta
se ihailijalleen antaa.
-
Sinivuokon lailla sä tyttöni
olet hento ja vartesi taipuu.
Täällä kaukana sinua ikävöin
on luoksesi minulla kaipuu .
Sinun huultesi terälehtiä,
minun huuleni halajaa.
Ja aatokseni aina
sinun luoksesi palajaa.
-
Sinä kevääni kaunis kukka,
Sinä kukit vain minulle.
Niin hellä tahtoisin olla
oi armaani sinulle.
Mutta välimatka on pitkä
en koskettaa sinua saa
Kevätkukkani kasvoit sinne
hankalien matkojen taa.
-
Mutta koittaapi kerran kesä
jolloin etsin kukkani tuon.
Ja terälehdillensä
minä suudelmani suon.
En sitten koskaan enää
häntä luotani päästä pois.
Vaan ikuisesti minun,
tuo kukkanen olla vois.#

Ei kommentteja: