Sivut

maanantai 15. heinäkuuta 2013

KAIPUU

/Kesäntuulet lempeät kuiskaillen,
lemmenviestejä luotasi toivat.
Olin kauan niitä jo kuunnellut,
ne niin kauniina sieluuni soivat.
Tuulet eteläiset ne toivat sen,
rakkaudenviestisi kaukaisen.
-
Kauan kuuntelin hiljaa sun kutsuas,
kuuntelin mutt´en tohtinut tulla.
Jos särkyisi kauniit haaveet nuo ,
jotka ovat sielussa mulla.
Jospa pirstaksi silloin rikkoutuvat
kaikki haavekuvat nuo ihanat.
-
Jospa todellisuus jotain muuta on,
jos haave on valhetta vainen.
Ja kaikki se mikä on alullaan
pelkkä kupla niin haihtuvainen.
Oi rakkaani ethän sä hylkää mua,
en elää mä jaksaisi ilman sua.
-
Ehkä ei ole sittenkään tärkeää,
miltä toinen ihminen näyttää.
Se vain merkitsee mitä sisällä on,
millaiset arvot mielen täyttää.
Lakastuu kukka kaunehin aikanaan,
muttä sisäinen kauneus ei milloinkaa.
-
Oi rakkaani tule mun luokseni,
katso sieluuni sisälle asti.
Etkö huomaa rakkaani ollenkaa,
mua pelottaa kamalasti.
Pelkään että sä luotani häivyt pois,
suuren murheen mulle se sieluun tois.
-
Oi rakkaani, tulethan asumaan,
minun rintaani ainaiseksi.
Ettei orpo sieluni milloinkaa,
tulisi jälleen yksinäiseksi.
Siksi ystävyys aina eläköön,
ja salaiset toiveet täyttyköön?

Ei kommentteja: