Sivut

keskiviikko 15. elokuuta 2018

RUNO

MARJA. 15.8.-Nimppari-Onnea!
1.
Marja, nimen kun jossakin kuulen
Sinun hahmosi mieleeni saan.
Nimi tuo mieleen keväisen tuulen,
taikka kauneimman kukkivan maan
Nimessä jotain pehmyttä varmaan,
Marja kirkkaaksi saa mielen harmaan.
2
Sinun kultaiset kiharat tuuli
saa kauniisti hulmuamaan.
Kuin hehkuva kultainen liekki,
se noin kasvosi saa hehkumaan.
Marja kuulethan kun kerron sulle:
- Olet tärkeäksi tullut mulle.
3
Marja äänesi kuin tiuku helää,
joskus tummankin soinnun se suo.
Tunne lämpöinen rinnassain elää,
haaveet kauniit se mieleeni tuo.
Unelmat antaa tarmoa, voimaa,
elämä jos sortaa ja soimaa.
4
Marja lämpösi lähelläin hohtaa,
vaikka vain tunteen kuvittelen.
Minun katseeni, katseesi kohtaa,
siitäkin tosin vain haaveilen.
Unelmat mulle niin paljon antaa,
minut huolien ylitse kantaa.
5
Marja olethan ystävä mulle,
sulta voimaa ja uskoa saan.
Niin mielelläni minä sulle,
pienen palasen itsestäin jaan.
Marja, kuulethan kun toivon näin:
- Olethan aina mun ystäväin?
-
Oiva Pennanen

Ei kommentteja: