Sivut

perjantai 14. syyskuuta 2018

RUNO

SOPPIIKO TUOTA EPPÄELLÄ
Kyllä se tuo taivasjutska
petosta taitaa olla
ei mun pääni käsitä
ei säteile nyt polla,
miks ikkuisesti harppuja
vain pitäsi soitella
saaneeko edes hunajaa
jolla sääret voidella?
-
En helekkarissa minä taija
siihen suostua
mun puolesta saa ikonit
ja kirkot ruostua
se hetki takuuvarmasti
on silloin viimenen,
kun kerran vihoviimesen
mä joskus henkäsen.
-
Ei auta siinä enkelit
ei jelpi pyhät kuvat
immeisen onni suurin on
kun lämpimät on tuvat
ja sapuskaa jos joka päivä
nautiskella saa
mä veikkaan, eipä taivaassa
oo olo parempaa.
-
Ja minkä tautta helevettijä
pittäes kärsiä,
ja antaa pikkupirujen
kinttuja järsijä,
Soppiihan tuota eppäellä,
uskovat uskokoon,
ja köykäsillä evväellä
taevaaseen kulukekoon.
-Oiva Pennanen-

Ei kommentteja: