Sivut

lauantai 22. syyskuuta 2018

RUNO


AOTOKAOPPOJA (väliaikaista)
-
Tämä Volovoni vanaha ja ruosteinen
alakaa myötääsä temppuilemaan
sen vuoksi oon kovasti murheinen
vaehtaa joutasi parempaan
siinä renkaat on sipeliusmallista
niijen uusinta on hirmu kallista
Murheet mielestä saan - tottatosiaan
autokauppaan meen hortoelemaan.
-
Uusi Mersu oli hopijanhohtoenen
sitä jäen minä ihhaelemaan
Aotonmyyjä se on hyvätahtoenen
siltä tolokkuja neuvvoja saan.
- Elä jää kuuta taevaalta tuijottamaan
jäläkitauteja tuottaa se sulle vaan
tyyvy halavempaan - tottatosiaan
jos joku lintta sulle kattellaan?
-
Sepä lääke oli mun aotokuumeeseen
hilijaa poestuinkin Volovoni luo
olin sortunu ikävään huumeeseen
joka hohtua elämään tuo
Jälleen sipeliuksilla minä luistelen
sitä komijaa Mersua muistelen
jota tyytyn mä vaan - tottatosijaan
unelmissani ihhaelemaan.
Oiva Pennanen

Ei kommentteja: