Sivut

keskiviikko 31. lokakuuta 2018

RUNO

KARKUTEILLE.
***
Laitumella tämän viikon
runoratsu kirmaa
leivälläkin houkuttelin
Pegasosta virmaa,
mutta ilmaa potki vaan
ja paukkui takapuoli,
kuinkas runon rustailen
nyt siitä mulla huoli.
-
Vajasta pappatunturin
mä sitten alle väänsin,
kai runoratsusta se käynee
kaasuhanaa käänsin,
mutta voihan surkeutta
kun bensa oli loppu,
mistä ratsun alle saan
palaa jo mulla proppu.
-
Vanhan munamankelin
hoksasin pusikossa,
mä esiin tuota vetelin
sieltä pensaikosta jossa,
kyykäärmeet suuret sähisee
ja rotat rumat laukkaa,
taasko hieno suunnitelma
pettupalan haukkaa.
-
Pyrkijää sitten tutkailin
tilanne toivoton,
kummit täysin tyhjennetty
mankelissa on
Pyörän puskaan tyrkkään
joukkoon rottain, kylmän kyyn
mitenkä nyt runojutut
tänään järjestyy.
-
Kannolle mä istahdin
taskuain kaivelin
aivan meinasin jo saada
kunnon raivelin.
ei taskussani kyniä,
paperinpalasta,
ei muistiinpanonovälinettä
mitään salasta.
-
Siksipä tämä runo ei
nyt ilmaa siipiin saa
kai siksi tämä touhu
tähän pitää lopettaa
mut palataan jos ratsuni
viel joskus kiinni saan,
vaikka pelkään sinne häipyi
koni maisemaan.
-Oiva Pennanen-

Ei kommentteja: