Sivut

perjantai 3. marraskuuta 2017

MARI..183.


- Niin kuin minä kertoa, Kari tehdä minä onnellinen. Ja minä tietää hän
olla minua varten. Minä sanoa Karille aamulla, me mennä naimisiin.
Ostaa heti kihlat, ja minä muistaa: Marin luokse kihlajaiskahvi. Ooh, kuinka
minä olla onnellinen kun Kari suostui kun kosin. Minä arvata ettei olisi
koskaan tohtinut itse kosia. Kari olla sellainen jörrikkä.
- Voi onneksi olkoon! Mari sanoi ja halasi Lilyä. - Olen niin onnellinen sinun puolesta, kun se meidän suunnittelema yhteisasuminen taitaa jäädä pelkäksi suunnitelmaksi.
- Älä siitä tehdä se suuri numero. Sinä mennä Paavon emäntä. Me pitää
kaksoishäät, sellaiset joista puhua koko valtakunta. Nyt ei rahaa säästetä.
- Mutta Lily hyvä, eipäs mennä asioiden edelle. Ollaan kumpikin vasta
kihloissa. Siitä on pitkä askel häihin. Taitaa kesä loppua kesken?
- Ooh, me panna vauhtia house- rakennus, hirsikurki olla jo nostettu!
- Taitaa olla kurkihirsi!
- Olla se mikä olla. Mutta panna vauhtia. Kari olla tiukka pomo. Pentti
yksi teorioita laskeva pelle.
Lily ponkaisi ylös sängyltä, hänen poskensa paloivat ja silmät loisti
Mari ajatteli hiukan ivallisesti, vanhan naisen hullutuksesta. Kuitenkin hän kätki kaiken, heleään nauruun.
- Eipä olisi uskonut keväällä mitä kesällä on minulle varattu. Mitenkähän
siellä minun ryytit pärjää? Varmaankin rikkaruohot on kaiken tappaneet.
- Voi, siellä olla vaikka kuinka kaunis porkkana. Minä käydä putsaamassa
kaikki roskat silloin tulipalon jälkeen. Tietää että sinä ei pystyä ajattelemaan se yksi pläntti sinun omalla maalla.
- Voi Lily. Sinä olet kyllä ihmenainen. Miten ehditkin joka paikkaan?
- Hui hai, minä tehdä mikä täytyä, ei se sn kummempaa. Mutta nyt minä
lähteä liitämään. Kari odottaa varmaan jo kovana. Heh hee!

Kun Lily oli painanut huoneen oven kiinni, Mari lysähti vuoteelle
istumaan. Hän ei oikein tiennyt itkeäkö vai nauraa. Lilyn
yksityiskohtainen selonteko kaikui yhä hänen korvissaan. Se oli
palauttanut hänen mieleensä Karin ja hänen muutamat kuumat kesäyönsä,
joina he olivat kietoutuneet toisiinsa ahmien toistensa kaipauksesta
väriseviä vartaloita. Mari nielaisi äänekkäästi ja säpsähti sitä
itsekin.

Ei kommentteja: