Sivut

maanantai 20. marraskuuta 2017

MARI..200.

- No, se oli yhtenä iltana kun... Alpertti aloitti. Vauhtiin päästyään unohti että oli kuulustelussa. Hän kertoi kiristysyritykset ja Hempan houkuttelut ja Hempan korinportin käsittelyt... että aivan Hempan piikkiin se menee tuo luskunteko Pomolle! Saa fröökynä suremista...
- No jopas oli tarina. Tämä helpotti asemaanne, kun kerroitte kaiken. Kiristys on kuitenkin vakava rikos, ei siitä päätä silitetä. nyt vielä epäilys kuolemantuottamisesta.............Näyttö on niin vahva, että käräjillä tavataan....
***
Lily ajoi suuren autonsa matkakodin pihaan Paavo huomasi sen ja ennätysajassa oli haalari päällä ja hätäisen suukon Marille suoden häipyi ovesta.
Vähän ajan kuluttua ovikello soi. Lily nauravana ja elämää pursuen oli oven takana.
- Ooh! Minä tulla kertomaan sinulle aivan uskomatonta. Sinä häipyä kännypuhelu.
- Sori vaan, mutta akku oli unohtunut lataamatta. Loppui akku.
- O ei se mitään. Istua alas minä kertoa suuri päätös. Minä lopettaa tämä syntinen elämä. Minä tulla uskoon. Ooh, serkku hyvä, kuinka suuri muutos. Mutta minä tavata ihana pastori. Hän olla vielä poikamies. Hän kovin kiinnostua minun house ja idea. Minä hänet kouluttaa hyvä johtaja minun bisnes. Eero viedä minut syömään hieno ravintola. Me suunnitella kaikki valmis. Eilen oli se Synkkä päivä. Nyt aurinko paistaa taas!
- No huhhuh! Olipas taas uutinen. Sinä se jaksat yllättää.
- Minä olla onnellinen. Minä valaistua. Minä eilen aivan synkkä. Mennä seurakuntaan ja tavata tämä ihana mies. Kuin Jeesus hän olla. Oi Mari tätä olen ollut ilman. En tiennyt mikä rauha ja hyväolo valtaa sydämen kun saa uskoa. Eerokin sanoi se olla ihana asia kun sai minut seurakunta. Illalla meillä olla kokous. Minut liitetään muihin uskoviin. Oi se olla ihanaa.
- Onnea vaan uudessa yrityksessä!
- Oi Mari miksi sinä olla niin viileä?
- Joo oikea pakastin! Enpä vaan jaksa Jeesuksista innostua. Elämä on jo muutenkin rankkaa.
***
- Onko aivan varmaa, että istumapaikkoja on riittävästi? kysyi Mirja Paavolta.
- No, eiköhän nuo mahda riittää. Herran tähden, ei nämä mitkään
julkkishäät ole! huomautti Paavo.
- Heh, heh, usko tai älä, kyllä te tämän pitäjän julkkispari tällä
hetkellä olette! Uinuva pikku kylä saanut seurattavaa kerrakseen!
- Mutta eihän ne nyt häihin tule kuokkimaan. Paljoa ei olla kutsuttu
henkilökohtaisesti.
- Vaan ilmoitus seurakuntauutisissa, että samalla on uuden kodin
siunaus, niin johan saat varautua suurempaan suosioon! virkkoi Mirja
varmana asiastaan ja nyökytteli päätään.

Ei kommentteja: