Sivut

keskiviikko 8. maaliskuuta 2017

LAULETAAN. 13.

VIERAALLA MAALLA
säv. -tämä taivas tämä maa-
1
Kotimökki on harmaa ja pieni
usein siellä myös puutetta on
siksi muualle johti mun tieni
olin nuori ja malttamaton
Siksi kiehtoi mieltäni naapurimaa
ehkäpä siellä onnenkin varmistaa
Paljon tavaraa rahaa ja mammonaa
siellä on onnen ihmemaa
-
Kalsea on tämä maa täällä harvemmin
ystävän saa. Kalsea on tämä maa
täällä ymmärtämystä ei saa.
2
Täällä paljon on painettu töitä
toki rahaakin tienattu on
vuorotöissä on valvottu öitä
moni kuitenkin on onneton.
Juuriltansa kun ihminen joutuu pois
hidas kuolema monen se olla vois.
Kotimaa kallehin mulle tiedän nyt sen
juuriaan kaipailee ihminen.
Kalsea on tämä...
3
Kielipuolena kuljeksin täällä
arvostusta kun täällä ei saa
olen kuin kissa liukkaalla jäällä
Suomi on mulle rakkahin maa.
Kerran vielä mä juurilleni tulla saan
ystävien keskellä riemut jaan
Kerran koitaa se päivä mä toivon niin
puhkean iloisiin kyynelin.
:,:Kalsea on tämä maa... :,:

Ei kommentteja: