Sivut

torstai 30. maaliskuuta 2017

SIVUPERSOONA


TÖYSÄNTYTTÖ
(pissihätä)
Jatkui huono tuuri mulla, itku aivan meinas tulla
vessahätä alkoi arvaamatta painostaa
muistin silloin hyvän kaskun, voisin tehdä hatälaskun
asiaa ei tässä tarvii silti mainostaa.
-
Tuntui että halkee rakko, tyhjentää on aivan pakko
silmissä jo tähdet monenlaiset vilisee,
Enhän laskea voi tähän, ajatella täytyy vähän,
hätäkellot kovin päässäni jo kilisee.
-
Jalat ristiin panna täytyi, hätä tuosta yhä äytyi
varjopaikkoja jo silmilläni katselin,
rakennuksen nurkan suojaan, kiittelin jo hyvää luojaa
kiiruhdin jo aivan pitkin juoksuaskelin.
-
Kyykistyin lähelle nurkkaa, syrjäsilmälläni kurkkaan
helpottuen paineet sisälläni vähenee
mutta sitten kuulen tuolta, läheltä takapuolta
kun askeleet kammottaen lähenee.
-
Siihen vedentulon toppaan, pikkarini ylös koppaan
taakseni ei ole aikaa jäädä katsomaan
pakoon pian pitää juosta, välitä en yhtään tuosta
en jää itkuvirttä suuremmasti veisamaan.
-
Torille takaisin mä menin, ehkä kalventunein nenin
kiinni yritin mä saada palttoon nappia,
olin hiukan aatoksissa, niin kuin kissa pistoksissa,
törmäsinkin päätäpahkaa kohti pappia.
-
Täytyyhän se minun myötää, aivan ilon pintaan työtää
kun se pappi minut ravinteliin halusi
Kuitenkin pahoin jatku päiva, lisääntyi se huolen häivä
kun suuri koira sääriluutani jo kalusi.
-
Koiran isäntä vain huusi, korjaa akka täältä luusi
koiralla on täällä kulkemisen tarkoitus
ukkoa pukkasin mä mahaa, aikonut en lainkaan pahaa
sanoin: Tämäkö on hameväen karkoitus.
.
Ukon totiseksi veti, kaippa ymmärsi se heti
ettei meikätyttö ihan heti säikähdä
Varoittelin äijää vähän, tarttumasta seikkaan tähän
ettei kiivastus laidan yli läikähdä.
.
Äijä pahoitteli kovin, kuuntelin mä tuota tovin
sitten pois jo lähdin tapahtumapaikaikalta
Päivä päättynyt ei tähän, joskus kerron vielä vähän
nyt jo makuhermot maistuu ihan saikalta

Ei kommentteja: