Sivut

sunnuntai 26. maaliskuuta 2017

SÄTEITÄ

Kevätauringon säteet saa kimaltamaan
lumikinoksen sulavaa pintaa.
Kun muistelen sua se sulattaa,
minun jäässä ollutta rintaa.
Olet mulle kuin säde auringon,
tai kuin kevättuuli, tuo vallaton.
-
Sinä tulit kuin kevät mun sydämeen,
Sinä tulit, ja sulatit roudan.
Jospa voisin joskus kokea,
myöskin kesänsateen ja poudan.
Silloin oisin mä rikas kuin ruhtinaat,
tai niin kuin mahtavat kuninkaat.
-
Sinun rakkaudes säteet sai aikaan sen,
minun suonissain nyt veri etsii
uutta uomaa kuin kevätpuronen,
sekä sieluni iloitsee, hupsii.
Minun korvissa leivonen livertää,
ja rintaani elvyttää kevätsää.
-
Minä toivon, että ei halla vois,
ystävyydemme kukkia viedä.
Tulevaisuutta kukaan kuitenkaan,
ei arvaa, ei lainkaan tiedä.
Elää voimme vain päivän kerrallaan,
minkä voimme -siitä me nautitaan.

Ei kommentteja: