Sivut

perjantai 10. maaliskuuta 2017

LAULETAAN -14.

NIVELRIKKO
- ajetaan tantemilla-
---------------
Vajeltelin valtatiellä
villi meno oli siellä
empä sitä toki kiellä
joskus mopo pääsi karkaamaan
kaekenlaesta piti koettoo
pirun apatia voettoo
jatkettava täöttä soettoo
tuskin ehti ees huokaamaan.
-
Nyt on reumaa sekä nivelrikkoo
eikä puutu mulla muuta vikkoo
kivusta jo minun ruppi hikkoo
perkeleitä parvi lentelee.
'''
Menin sitte tohtorille
tuskistani kerron sille
altis olin arvauksille
reuma ruppia kun runtelee.
Puoskari sanoi - jumalauta
sinua ei mikkään auta
tuskat vasta viepi kylmä hauta
satoaan kun piru niittelee.
***
On mulla reumaa sekä nivelrikkoo
eikä puutu mulla muuta vikkoo
tiijä en mä kippuun mittää kikkoo
tabua vaen nakkaan naamariin.
***
Helevetti kun jyystää kättä jalakaa
vituttaa jo mua tässä alakaa
masentaa jo homma ylimalakaan
pillerit kun maksan vie
Viinaan hukuttaa jos kivut koitan
tuskin juomisella mittää voitan
tomijopäivän kelloja kai soitan
tavaksihan siitä ei lie.
***
Saerastan siis reomaa nivelrikkoo
eikä puutu mulla muuta vikkoo
kivusta jo mulla ruppi hikkoo
Perkeleitä ympärillä lentelee.
OP.‎10.‎3.‎2017

Ei kommentteja: