Sivut

maanantai 14. tammikuuta 2019

RUNO

RAATONA.

Runoratsu mulla kuoli
siitä mulla suuri huoli
siirtyisinkö konekantaan
niin en tukehtuisi lantaan.
-
Runomopo miten mallaa?
varpaitani ei se tallaa
moottoriin jos tulee vikaa
syöksyy maahan tuotapikaa.
-
Jos taas ajan maata pitkin
silloin sama, nauroin, itkin
runomopo hurja aivan
voittanee kai sentään laivan?
-
Tosin runopursi seilaa
runossa jos etsin heilaa
mutta uppoaa jos laiva
taas on mulla sama vaiva.
-
Tammavarsan taidan ostaa
sillä itseni voin nostaa
tuonne poutapilven päälle
konstit mulla joka säälle.
-
Mutta tosin pahoin pelkään
tohtisinko nousta selkään
nuori varsa hurja liennee
avaruuteen minut viennee.,
-
Taidan tyytyä mä noihin
ikäloppu kopukoihin
Niillä vielä perse paukkuu,
koirat kulkijata haukkuu.
Oiva Pennanen.

Ei kommentteja: