Sivut

tiistai 8. tammikuuta 2019

RUNO

MUMMON JOULUKIIREITÄ

Joulukiireet ahdistaa
ja vaivaa aikalailla
kokoajan tuntuu että
jotain oisi vailla
ei vaan osaa tiedostaa
missä homma mättää
edestäkö löytyy minkä
mummo taakseen jättää.
-
Valtavasti leiponut oon
torttuja ja pullaa
rasvaa sekaan mättänyt
öljyä myös voisullaa
kas ilman rasvaa tihkasee
hommat pahoin mättää
ei pulla maistu ollenkaan
jos rasvan poisa jättää.
-
Muutenkin on niin vaikeaa
kun aina on huono tuuri
jos lottoakin yritän
niin pettymys on suuri
ja usein päivätansseissakin
vierestä vain viedään
meininkiä sellaista
en aio kauaa sietää.
***
Mä aivan uuden kurssin
aion elämääni ottaa
jos joku mulle vinoilee
se tietää sanasottaa
jos se ei tepsi asiaan
niin nyrkkiä mä käytän
ja sivan uutta Mummoa
mä katsojille näytän.
O.P.

Ei kommentteja: