Sivut

sunnuntai 20. tammikuuta 2019

RUNOJATKIS

* MIEHEN TIE
************************************
Lapsuus!Ohikiitävä aika. Jokainen päivä antaa
lisää pohdittavaa. Taivaalla vain poutapilviä.
Keveitä, untuvaisia.
**********
8b.
Pihamaalla leikkiessä sattuu kaikenlaista,
ympäristön tapahtumat kiehtoo pienokaista,
kysymykset monet pienen pojan päässä kulkee,
tapahtumat mielessä, kun illoin silmät sulkee.
9b.
Suunnitelmat suurimmatkin Äiti kuulla saa,
kun hän Äidin syliin välillä noin istahtaa,
Välillä on lentäjä tai sitten palomies,
intiaanipäällikkö, poliisi kukaties.
*********

LENTÄJÄ
1.Pienen pojan silmät katsoo
ylös taivahalle
siellä lentää suihkari
ja kuulla saapi Nalle:
- Kun suureksi mä kasvan
oman suihkarin mä ostan
ja lennän sateenkaaren mä hakemaan.

2.Pienen pojan jalat juoksee
pihanurmikolla
äidinsylin tavoittaa
on siinä hyvä olla.
-Kun suureksi mä kasvan
sinut sateenkaareen vien
kun lähden suihkarilla mä ajamaan.
xxxxxxxxxxxxxxxx
6.
Hurjat inkkarileikit antavat
jännitystä ja opettaa uutta,
monenlaista asiaa pohtivat
jotka vaativat nokkeluutta.
Joskus poika ilkeyttä harrastaa
siitä nuhteita kovia kotona saa.
JAT.

Ei kommentteja: