Sivut

torstai 24. tammikuuta 2019

RUNO

ERILAINEN MUMMO.

Älähelly ei täällä ole kukaan,
hauskaa kun ehkä saan sinut mukaan
näitä joutopäiviä virkistämään,
riimitellen aika menee itsestään.
-
Minua ei vaivaa nuo siivoushuolet
valitsen elämästä parhaat puolet
tässä otan kaljaa ja makkaraa,
mitäs se haittaa jos lihottaa.
-
Kokeile sinäkin kaljan voimaa
kirjoitus saa vauhtia roimaa,
esteet kaatuu ja näppis laulaa,
kylmä kalja kun virkistää kaulaa.
-
Voiko enää elämä paremmin olla
joku väitti, olen kana tunkiolla,
mutta täytyy mun kuitenkin tunnustaa
kyllä muakin nälkä komentaa.
-
Toki muninhan minäkin sen sinä arvaat
siitä on seuraukset joskus karvaat,
ympäristö kuritustaan kun jakelee,
niin hetkeksi maailma mustenee.
-
Mutta taas kun mä pääsen riimin makuun,
saat olla varma , siitä annan takuun,
aivan selkeä eloni taivas on,
heti kun olen kärsinyt tuomion.
O.P.

Ei kommentteja: