Sivut

lauantai 31. maaliskuuta 2018

SKETSI

HEVOSENLEIKKIJÄ
(pariskunta istuu tuvassa. Heikki keinuttelee ja Liisa lehtiä selaa)
HEIKKI:
- Huomasitko sinä lehestä, että taas on akka ukkosa tappanu. Jokohan tässä pittää ruveta varomaan tae palakkaesko turvamiehen.
LIISA:
- Mitä sinä tarkotat?
HEIKKI:
- Sitäpä mitä sanoen. Naeset näöttää menevän niin verenhimoseksi, että ei tiijä millon puukko on lapaluijjen välissä.
LIISA:
- MITÄ? Ettäkö minua eppäelet murhaajaksi? Millon oon sinua ahistellu?
HEIKKI;
- Kertapa se on ensimmäenenki. Välliin nyrkillä moksii, että veri roehunnu.
LIISA:
- Völlötä siinä! Vahingossa pari kertaa. Tahallasi aena ärsytät!
HEIKKI:
- Pittää sitä joskus pelleillä. Sulla sitä ei pahemmin oo sitä kevennysnappia. Suuresti pierasee, niin jo on kun tulta tappuroessa.
LIISA:
- Joko taas pittää asijasta tehen alakaa minua mollaamaan.
HEIKKI:
- Tottuus pittää sietää.
LIISA:
- Sinäköhän tuota sietänet - tottuutta! Miten oli se muutama juttu siitä Malaviinasta. Tyhyjäksi tekkee, vaekka on varmasti totta! Miina oli omin silimin nähäny kun olit käsikynkkää menny meijän aotoon Malviinan kansa. Pystytkö tekkeen tyhyjäksi.
HEIKKI:
- Akkaen juorupuhheita, joessa eijoo sitteeksi totta.
LIISA:
- Miksi se naama mennee punaseksi. Eijoo sulla puhtaat jaohot pussissa.
HEIKKI: (kiivastuu)
- Hullu akka. Ennen uskoo kylän muoreja kuin minua joka olin ite paekalla. Ja saan kae minä omija käsijäni pittää missä haluvan.
LIISA:
- Eipä kärsiny muistuttaa. Sitä vaelle ettei käsiksi käö. Naamaki kierossa kuin Koetilan konilla!
HEIKKI:
- Siinä se taas nähtiin. Jos meinaa pikkusen virittää keskusteluva, niin meijän akka sen varmasti tyrehyttää. Niin ku sanon, pittää olla immeisen meleko tosikko.
LIISA:
- No, sanon minä aenaki sen, että on se melekosta hevosenleikkijä kun syyttää toesta.
HEIKKI:
- Minnoo mittää syyttäny kerron vaen mitä ite luvin lehestä.Siinon leikki kaokana kun pirullinen akka hyökkää puukko ojossa kimppuun, että laskehan ensin kymmeneen ennen kun alat riehumaan.
LIISA:
- Minnen jatka pahhaan kirveeseen vartta, Viisas vaikenee.. Siinäpähän ätiset. (lähtee pois)

Ei kommentteja: