Sivut

sunnuntai 9. kesäkuuta 2019

RUNO

MUMMON KAA SAUNASSA
***
Olj laouantaeilta kun kahestaan,
saonanlöylyihin aijjottiin rientää.
Olj kiuvvas punasenhehkuinen,
ikkuna olj aaki sentään.
Silti kamalan kuumalta tuntuupi,
tuo puhtauventemppelj aevan..
Löyljvesikiposta kuitenni ittellein,
ensinj vastan suojaksi kaevan.
-
Minä katton sun varttasi ihanoo,
senj kaoniita kumpareita,
Sen vietteleviä kurvejahi
ja muitaki varusteita.
Niin ihanalta se näöttääpi ,
minun silimiin tuo naesenkeho.
Ei tarvitte yhtää arvaella,
miten sillä onj niin hyvä teho.
-
Sinä löylyvä viskoot kiukaaseen
minä en saa silimiän susta.
Sinä tuommosena niin kaonis oot,
muista en kyllä yhtää perusta.
Niin rakkaana siinä mä sinut nään,
semmosena kun Luoja sun loi.
Ja minun silimien iloksi,
tänne synkkään maailimaan soi.
-
Voe kultani tuu tänne sylliini,
aevan iho nyt kiinni ihhoo
En kalliimpaa sylissäin pitäny oo,
hiki kummanki pintaan kihhoo.
Voe aotuutta tätä, kun jatkusi vaen,
vaekka maailiman loppuun asti.
Meillä yhessä saonassa kylypien,
aeka menisi rattoesasti..

Oiva Pennanen

Ei kommentteja: