Sivut

maanantai 8. huhtikuuta 2019

RUNO

IMPI UMPILAMPI!
Olen Impi Umpilampi,
ujo tyttö Kinnulan,
itsessäni minä koen
miehenpuutteen hankalan,
Mielelläni minä naisin miehen komean,
ilomielin vaimoksi jollekkin rupean.
Olen ollut tyrkyllä
mä missikisoissa,
mutt´ kuvan perusteella
karsittiin jo aivan alussa.
Kaikki kyllä kovin kauneuttani ylistää,
mutt´ missikisoihin en enää aio yrittää.
On mulla kyllä avuja
sen teille kuulutan.
Mä uuden mustan uniasun
myöskin omistan.
Ei ole minun säärissäni suonikohjuja,
kun olen harrastanut pitkämatkanjuoksuja.
On kaikki naisen suloni
taattua tavaraa,
ei mistään nykymarkkinoilta
laadukkaampaa saa.
Neitsyys on vielä tietysti,tarkasti tallella,
sitä täytyy tyttölapsen aina varjella.
On omaisuutta minulla
kun perinnöksi sain,
rahaa ja paljon hopeaa
ne ovat arkussain.
En uskalla mä rahojani pankkiin luovuttaa,
kun pankkiherrat kuitenkin ne sieltä kavaltaa.
Mä olen Impi Umpilampi
ja nyt haluan,
että kaikki poikamiehet
kautta Kinnulan.
Äkkiä nyt Bemarin itsellen hankkivat,
ja nopeasti sillä sitten meille ajavat.
Ja sitten hellimmästi
ken mua suutelee,
niin tämä tyttö miehen sen
vihille saattelee.
Voi aatelkaa te kaikki mikä onni oottelee,
sitä joka parhaiten kriteerit täyttelee.

Oiva Pennanen.

Ei kommentteja: