Sivut

keskiviikko 26. heinäkuuta 2017

MARI. -83.

- Sehän olla aivan selväjuttu, mutta nyt lähteä yks pankki. Mari lähteä minun auto, Lily oli jo menossa autoaan kohti.
- Oletko nyt aivan varma että haluat hautautua tänne korpeen, Mari uteli autossa. Eihän täällä ole palveluita eikä ihmisiäkään.
- Minä kertoa sinulle Mari, minun yksi haave. Minä tehdä Suomi,oman yks paikka auringossa. Ja minä sen tehdä. Minulla raha, se ei loppua. Minä periä yksi minun setä. Hän olla kamalan rikas. Ei oikein tietää, minkä verran raha yks Sveitsinpankki.
Mari oli suuauki kuunnellut Lilyn kertomusta. Nyt hän ei enää epäillyt serkkunsa tarkoitusperiä.
Mari mietti mielessään millainen rooli hänellä tulisi olemaan siinä valtavassa projektissa, jos se toteutuu Lilyn suunnitelmien mukaisena.
Pankin johtaja toivotti kaikki tervetulleeksi. Sitten hän meni komean pöytänsä taakse ja selaili siinä olevia papereita määrättyyn järjestykseen. Sitten luoden katseen jokaiseen , rykäisi ja sanoi:
- No niin, minä olen tehnyt tähän näitä papereita Kuljun-tilan kauppaa varten, pyydän kumpaakin osapuolta tarkistamaan onko papereissa huomauttamista. Kauppahinta on laskettu herrojen antamien ohjeitten mukaan.
- Kyllä kauppakirja on hyvin laadittu ja näyttäisi sisältävän tarpeellisen. Kauppahinta näyttää nousseen aika suureksi. Mutta sitä voimme tarkistaa jos tuleva rakennus tulee meidän firman töiksi,Pena sanoi, vilkaisten veljeensä.
- Ilmanmuuta jos rakennustyö tulee meille niin voidaan neuvotella, Kari sanoi.
- Oo, hinta olla aivan hyva. Se olla kovin halpa. Ja house rakentaa! Aloittaa jo huomenna, Lily sanoi.
- Noo, ei se aivan niin nopeasti taida käydä. Tarvitaan rakennusluvat ja piirrustukset. Mutta kun pannaan vauhtia rattaisiin niin ei siinä monta viikkoa mene. Juhannuksen jälkeen voidaan alkaa pohjatöihin, Pena suunnitteli.
- Minä tietää Juhannus yksi Suomenkesän juhla. Minun isä kertoa, Lily sanoi.
- Jos kaikki paperit on sovitunmukaiset, niin ei muutakuin nimiä alle.Kauppahinnanmaksusta en tiennyt, mutta oletin että käteiskauppa, pankinjohtaja selitti.

Ei kommentteja: