Sivut

lauantai 29. heinäkuuta 2017

MARI. -86.

Tie kaartui metsäiseltä kumpareelta laajalle peltoaukeamalle.
Tienvieren laitumilla käyskenteli hevosia monenvärisiä ja monenkokoisiakin. Hevosia oli kymmenittäin. Esteradalla näytti olevan harjoitukset menossa, koska tyttöjä oli hevosten selässä kiertämässä esterataa.
Tienvieressä oli taidokkaasti tehty opastetaulu jossa luki " Maatilamatkailutila HULLU HEVONEN" Teksti oli kirjoitettu siihen useammalla kielellä.
- Oo, olla yllattynyt. Aivan olla kuin suuri länsi. Minä tykätä ratsastaa. Mutta nyt olla sudennälkä. Ensin syödä , sitten muuta, Lily sanoi.
Pena ohjasi autonsa parkkiin ja riensi avaamaan Lilylle ovea.
Runsaan ja maittavan aterian jälkeen. Juteltiin niitänäitä kunnes Lily äkkiä sanoi:
- Katsoa tänäiltana täällä tanssiaiset. Kari Tapio solisti. Olla aivan minulle tuntematon.
- Hän on aivan ihana. Varmaan paras Suomalainen miesartisti, Mari sanoi.
- Ooo, tämä tilaisuus käyttää se hyöty. Minä rakastaa tanssi. Mari me lähteä naistenhuone.
Naiset poistuivat naistenhuoneeseen. Sinne päästyään Lily alkoi kaunistaa itseään. uutta punaa huuliin ja tukkaa järjestykseen. Mari ei voinut muuta kuin ihailla Lilyn siroa ja naisellista olemusta. Vyötärö oli hoikka ja rinnat upeat. Mari tunsi olonsa hiukan maatiaiseksi. Mutta sitten hän hyräili:- Mä oon mikä oon, en voi muuksi tulla.....samalla hänkin parannellen ulkonäköään.
- Mari kuulla? Me iskeä ne yksi veljekset. Olla yks gentleman,
Minä ottaa se vanhempi, se komeampi. Sinä otta se toinen.
- Tuota, eihän se oikein käy. Ukkomiehiä ja muutenkin. No komeita ja herrasmiehiä varmaan, mutta arveluttaa.
- Höpsis, isä sanoa aina. Se ei Ameriikassa olla mikään este.
Pääasia että olla hauskaa ja saada tuntea se yks rakkaus.
- OK. Katsotaan nyt. Tiedän että et anna periksi. Ja eihän sitä tiedä vaikka se kohtalo piileksii tuolla lomalaisten joukossa.
Tuosta vain hyppää polunviereltä, Mari alkoi nauraa.
- Nyt me lähteä katsomaan, meidän kavaljeeri! Vaikka ovat pitkästyä ja lähteä kaupunki? Lily sanoi!

Ei kommentteja: