Sivut

perjantai 22. helmikuuta 2019

RUNO

ETHÄN EPÄILE MUMMOO?

Epäile älä ollenkaan, tosia ovat mummon jutut
mummon matkassa aina tapahtuu, sen tietää oudot ja tutut
eihän tietenkää tarvitse uskoa, jos sinusta tuntuu sille
mutta kaikkeahan aina tapahtuu, mummolle ja ystäville.

Siitä torstaista kerron vieläkin, menin vaihteeksi lasikauppaan
kukkavaasia itselle meinasin, ehkä parikin mukaan nappaan
mutta höpläkynnet ei pitänyt, vaasi luiskahti lattialle
minä kauhusta siinä kirkaisin ja tuntui niin kauhialle.

Huidoin käsiä siinä hädissään, hyllyltä maljakon alas pukkaan
voi hirveää kuinka kauhistuin, sitä käsitä varmaan ei kukkaan
ryntään suin päin kohti ovea, mutta kompastun hyllyä vasten
voi hitsi jo siinä ajattelin, tämä ei ole touhua lasten.

Kauppias tarttui minua hihasta, minut ovea kohten raahaa
olen järkyttynyt itsekin, velttona minun jalat laahaa.
laskun kamalan sieltä mukaani sain, mutta tavaraa en lain
mitenhän mulla aina huono tuuri on, sitä ihmettelen vain.
O.P.

Ei kommentteja: