Sivut

sunnuntai 11. helmikuuta 2018

KYTTÄ--81.

- Huh! ¨Täällä pomo ei ele tuon vihaisempi! Renki myöhästyy ensimmäisenä päivänä töistä.
- No, täällä eivät työajat noudata kelloaikoja. Silloin toimitaan kun riittää hommeleita. Tänäkin iltana voi mennä hyvin myöhään.
- Olisin minä tullut sovittuun, mutta kuten muistat Muonion poika oli melko sikeä uninen.
- Aivanhan se oli siellä legenda. Ota kuppi ja kahvia löytyy pannusta.
- Kiitos! Tästä se käynnistyy, sanoi Seppä kun muijaansa lekalla iski.
- Niinpä! Siinä ensiyönä tarvitaan lekaa ja alasinta, ellen aivan väärin ennusta. Mitenkä Rotta kaipailiko se sinua. Soitteli tai...?
- Ei ole kuulunut. Kapulan minä mykistin ja kämppäähän minä muutin jo eilen vaikka en sinulle muistanut mainita.
Huomasin, kaverin katseen hiukan karttavan. Nyt saattoi peli ollakin tosi kovaa. Olikohan Iiro-poika tarkoituksella solutettu Kytän kaveriksi. Ans kattoo nyt.
Ville paneutui tosi huolella tutkimaan kertynyttä materiaalia. Tosin tärkeimmät paljastavat paperit olin säilönyt huolellisesti jo ennakolta kassakaappiin. Esillä oli vain summittaisia visioita Metkun tapauksesta. Nekin oli enimmäkseen paskateorioita, joita huviksi olin laatinut. Olisi kivaa kuulla miten renki moisiin höpötyksiin suhtautuu.
- Eipä ole sinun kirves tylsynyt. Mielettömän hyviä teorioita. Voivat hyvinkin olla lähellä totuutta. Metkustahan minä en tiedäkään mitään. Juttuja olen kavereilta kuullut. Melko vittumainen pohatta.
- Mitenpä Rotta? Minä olen vaan kerran sattunut jyrsijän näkemään! Sanoit illalla jotain sivumennen.
- Joo kovaa konnaa näyttelee ja samalla jotain gigoloa, mutta on arka ja pelkää pimeää. Surkea tyyppi.
- Sehän Nakulassa näyttäisi olevan toinenkin murha. Epidemiaksi alkaa! Oletkos kuullut kuka olisi ollut asialla.
- Jaa, en ole kuullutkaan! Eipä paljon tule lehtiä selatuksi. Varmaan pikkurosmojen välien selvittelyä.
- Jooo, sanoin vaisusti. Ihmettelin mielessäni mistä Ville tiesi pikkutekijöiden olevan kyseessä. - Se on sitten illalla tiukka keik- ka, voi olla vaikka ainoa menollaan.
- Kerro! Mistä on kysymys?

Ei kommentteja: