Sivut

maanantai 2. huhtikuuta 2018

SKETSI

AVVOEMIENOVIENPÄEVÄT
( Heikki ja Liisa kahvittelevat vaiti, kunnes Liisa sanoo!
LIISA:
- Tiijätkö Heikki, minä sitä oon päättänyt alakaa laehuttamaan. Hitto kun läskit pursuvaa joka puolelta. Saat olla varma, että vuuen päästä oon puolta pienempi.
HEIKKI:
- Heh! Sinähän vitsikkäällä päällä oot. Tuntuu että tuon oon kuullu ennenki.
LIISA:
- Joo, kortoele vaen! Hyvä kae se sinun kun on ku aijanseiväs. Vaekka syö ku hevonen.
HEIKKI:
- Enpä oo sinun evväetä ollu vaella!
LIISA:
- Siinä seon kynsi missä käpäläki! Sinun kansa sitä ei pysty sivistyneesti keskustelleen. Heti alakaa nakkeleen.
HEIKKI:
- Hyvähän tuo on jos on yksi meijänki perreessä joka semmosen taijon hallittee.
LIISA:
- Ihan totta! Sulla on heti pilikka mielessä jos asijaa puhhuu.
HEIKKI:
- Mikä se asija sitte oli? Minun sivistymätön keskustelu?
LIISA:
- Eikä kun kerroin uuven vuuen suunnitelmija niin jo piti pilikata.
HEIKKI:
- Sanoinhan , että laehuta mieles mukkaan. Jos syömälakkoon alat, niin minä en aenakaa rupija lakkovahiksi.
LIISA:
- Vae eikoo hyvvää pullaa? Minun pittää ottaa ihan kolomas palanen.
HEIKKI:
- Sittehän sitä jaksaa laehuttaa kun välillä syöpi kunnolla
LIISA: (tuhahtaa)
- Sinnet pääse ikkää tuosta ylimielisestä asenteesta. Turhaa sua on yrittääkää opettaa immeiseksi!
HEIKKI:
- Sulla seon tuo asenne kohillaan. No, mulle välttää. Mitäpä muita luppauksija meinaat tulevana vuonna nouvattaa?
LIISA:
- Aenaki lopetan suklaan syönnin, kunhan pukin tuomat loppuu.
HEIKKI: (naureskelee salaa)
- Sehän on heleppo lopettaa ku ei uusia osta.Nam, onpa tosi hyvää pullaa.
LIISA:
- Eikö olekin, minulla jo viijes palanen. Herkkupitko on niin hyvvää.
HEIKKI:
- Kyllähän tuon palasen vätkyttää, vaen rukkiinen se on joka maestuu.
LIISA:
-Pittää sitä joskus herkutella!
HEIKKI:
Hehhee! Kerran päivässä!
LIISA:
- Sinnoot kyllä yksi... sanonko?
HEIKKI:
- Mitäpä tuota kieltää, sanot kuitenkin! Tiijän entuuvestaan.
LIISA:
- Enpä sanokkaa! Saat kerranki jäähä vastaosta vaelle! Minnoon liijan avomielinen.
HEIKKI:
- No, meijän emännällä onki aena avvoemien ovien päevät. Seon sitä nykyaekaa.

Ei kommentteja: