Sivut

tiistai 3. huhtikuuta 2018

RUNO

RAKKAUVVENTUNNUSTUS
Tuo rakkauvvenliekki rinnassani,
se kuumalla liekillä pallaa.
En täösillä anna sen roehahtaa,
vaan se kyttee mun sielussa sallaa.
Liekin laella se syväntäni kuumentaa,
mikkää kuitenkaa ei saa sitä sammuttaa
-
Sulle tahtosin rakkaani sanua,
nuo sanat niin tärkijät sulle.
Vaen ujo kun oon ja hilijanen,
se on niin pirun vaekijjaa mulle.
Päänupissa sanat nuo kiertellee,
en sulle kuitenkaa uskalla selevittee.
-
Niin ku tiijät en sorru hempeisiin,
enkä ossaa herkästi sannoo.
En tiiä mitenkä tohtisin,
sua ittellein ijäksi annoo.
Sen kuitenki sanon, jos uskot sen
oo mä sinulle aena uskollinen.
-
Kun sinut mä kerran kohtasin,
senjäläkeen en oo aatellu muuta.
Vaen niitä sun kaoniita kiharoeta,
ja punahuulista suuta.
Ne yölläki näkkyy mun unissaen,
päivälläki seuraa kuvasi muvassaen.
-
Kyllä kae se on minun viimenki,
sanottava: - olet rakas mulle
Sinun puolesta kaekkeja tekisin,
muutenki, oesin hellä sulle.
Sua rakastaesin läpi elämän,
kukaan ei voesi tehhä enemmän.

Ei kommentteja: