Sivut

maanantai 7. elokuuta 2017

MARI-95.

Maria raivostutti. Ei homma voinut näin mennä. Toki hänen tuli saada itse päättää, mitä tahtoi ja halusi- Ainakin tällähetkellä hän toivoi Amerikan serkun niin pitkälle kuin pippuri kasvaa. Häntä hermostutti niin että vessahätä alkoi vaivata.
- Kuule Kari, käyn naistenhuoneessa. Tule vähänajan perästä mun täytyy saada jutella.
Aamuinen aurinko loisteli kirkkaasti pilvettömältä taivaalta. Kari maleksi pihamaalla, ihmetellen mielessään mihin tää voisi johtaa. Silloin Mari saapui posket punoittaen innostuksesta:
- Kuule Kari, tehdään oharit. Otetaan auto ja ajetaan minun vaunulle. Minä en ainakaan halua mihinkään reissaamaan. Rentoudun kaikista parhaiten omalla vaunullani. Mitä sanot?
- En minä kyllä reissuille lähde, mutta autoakaan en tohdi ottaa. Se on Penan auto. Voisi mennä sovut sekaisin velimiehenkanssa jos niin tekisi. Mutta eihän meitä voida pakottaa mihinkään.
- On se Lily kylläsellainen tehopakkaus, että hän suitsait puhuu sinutkin ympäri, Mari kiusoitteli.
- Kokeillaan! Lähdetään juttelemaan asiasta. Eikai tänne voida jäädä lusmuilemaan. Ja luulen että serkullasi on paperihommia jos meinaa alkaa sitä loistolukaalia rakentamaan.
Pena ja Lily olivat innokkaassa väittelyssä keskenään kun Mari ja Kari saapuivat sisälle. Lily loi tutkivan katseen tulioihin ja liversi:
- Ooo, minä arvata ! Te haluta lähteä yksi hauska huviretki. Joko päättää mihinkä mennään. Pena sanoa että Lappiin, mutta minä pelätä siellä kylmää ja ikävää. Oo tulkaa istumaan, minä tilata teille lähtökahvit.
- Kahvit tietenkin juomme mielellään, mutta sitten alkaa arki. Työt kutsuu, Kari sanoi.
- Ou nou, minä elämä yhtä juhlaa. Ehtiä työtä kun tehdä yksi hupiretki. Niinhän Pena? Meillä tulla olemaan niin hauskaa. ....Minä hakea ne kahvi.
Kari ja Mari istuivat pöytään, Lilyn poistuessa hakemaan baaritiskiltä tulijoille kahvikupit. Kari silmäili Penan kasvoja saadakseen selvää, millä mielellä iso-veli on.
Sitten hän kysyi suoraan:
- No mitäs se velipekka, Lappiinko on suunta. Eihän se millään sovi. Etkö muista meillä työt kusee pahankerran jos aletaan hummamaan.
- Hehhee! Taisi tun Marin serkkutyttö pikkuisen liiotella. En ole mihinkään Lappiin lähdössä. Työhönmeno polttelee mieltä. Nukkuvan kissan suuhun, ei hiiret juokse. Eikä nyt ole loman aika muutenkaan. Paras sesonki.
Lily saapui touhukkaana tarjotinta kantaen . Hän oli henkeä täynnä. Tuskin hän sai tarjottimen laskettua pöydälle kun jo pyörähteli tanssiaskelia , ja hyräillen jotain suomalaista tangoa:
- Oijoi kun minä päästä tanssimaan.

Ei kommentteja: